Handelsbetingelser
Generelle vilkår, levering og retur
Firmainformasjon:
Sanzi Beauty
Org. nr: 829 943 492
Betingelser og vilkår for kjøp
Vi ønsker at du skal være 100% fornøyd og føle deg trygg når du handler hos oss. Vi ber deg vennligst lese gjennom våre kjøpsbetingelser for handel hos oss. Ved kjøp hos oss godtar du våre kjøpsbetingelser.
Kundeservice
Kontakt oss på: support@sanzi-beauty.com. Vi besvarer alle e-poster innen 24 timer på hverdager.
Levering og frakt
Leveringstiden er 3-5 virkedager. Vi sender din ordre samme dag ved bestilling før kl 12:00 på hverdager. Gjøres bestillingen etter kl 12:00, så sendes ordren neste virkedag.
Sanzi Beauty er et dansk selskap og bestillingen din blir sendt fra vårt lager på Herning i Danmark. Vi tar oss av fortollingen av dine varer slik at du slipper å betale toll.
Vi sender med Bring:
Bring Pakke i Postkasse sendes med sporing og kan spores på Bring sin nettside. De leverer pakken hjem til deg, enten på dørmatten eller i postkassen.
Bring Hentepakke sendes med sporing og kan spores på Bring sin nettside. Pakken blir sendt til ditt nærmeste utleveringssted hvor du selv kan hente pakken når det passer deg best. Hvis pakken ikke blir hentet innen 14 dager, blir den sendt i retur.
Betaling
Vi tilbyr våre kunder betalingsalternativet Klarna Checkout, som gjør netthandel enkelt, fleksibelt og trygt. En praktisk funksjon med Klarna Checkout er at vi skiller mellom kjøp og betaling.
Først bekrefter du kjøpet, og deretter velger du ønsket betalingsmetode: enten Klarna faktura, Klarna konto eller betaling med kort. Uansett hva du velger, er sikkerheten ivaretatt.
Dersom du velger betaling med kort, blir beløpet kun reservert på kortet ditt, og belastes først når ordren er pakket og sendt.
Du kan lese mer om Klarna her:
Fakturabetingelser: https://online.klarna.com/villkor_no
Kontoinformasjon: https://online.klarna.com/account_no
Kontobetingelser: http://klarna.com/pdf/kontovilkar_no.pdf
Hjemmeside til kontoleverandør: http://klarna.no
Retur av varer
For å registrere en retur sender du en e-post til kundeservice: support@sanzi-beauty.com hvor du opplyser om ordrenummeret på bestillingen du ønsker å returnere. Kundeservice sender deg en returetikett og informasjon om hvor returen skal leveres. Vær oppmerksom på at du selv skal betale for å sende en pakke til tilbake.
Det finnes varer som er unntatt returretten. Det er varer med åpnet forsegling som ikke kan returneres grunnet helse- eller hygieneårsaker (eksempelvis, krem og lignende produkter). Produktet kan heller ikke være brukt/testet.
Varene skal leveres tilbake med alt som tilhører produktet (emballasje og lignende). Det er ditt ansvar å pakke produktene som skal returneres forsvarlig og godt nok, slik at de kommer fram til oss i god behold.
Når returen er mottatt vil vi refundere deg beløpet du har betalt for varene.
Reklamasjon
Dersom en vare viser seg å ha feil eller mangler gjelder forbrukerkjøpslovens bestemmelser. I så fall kan du reklamere på varen innen 24 måneder fra leveringstidspunktet.
Dersom det foreligger en mangel ved varen må du gi beskjed til oss så raskt som mulig. Dette gjøres ved å sende en e-post til kundeservice: support@sanzi-beauty.com.
Her opplyser du om ordrenummeret reklamasjonen gjelder, en beskrivelse av feilen/mangelen og gjerne et bilde av produktet som viser feilen.
Personopplysninger og cookies
Vi er behandlingsansvarlig for vår behandling av personopplysninger og har det øverste ansvaret for å sikre at all behandling og håndtering av personopplysninger skjer i samsvar med gjeldene lovgivning. Vi deler ikke personopplysninger med andre, eller bruker opplysningene til annet formål enn det som er angitt. Når du handler varer hos oss, er det Klarna som håndterer betalingsbiten, og du samtykker derfor til dette i kassen. Les om Klarnas personvernpolicy her. Du kan når som helst be om at opplysninger om deg slettes.
For å handle hos oss må du være minst 18 år og for å gjennomføre et kjøp trenger vi navn, adresse, mobilnummer og e-post.
Dette er nødvendig for å kunne sende din bestilling til riktig leveringsadresse, holde deg oppdatert med ordrebevegelsene samt kontakte deg dersom det skulle være behov i henhold til din ordre.
Vi er pålagt å oppbevare ordreinformasjon i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Denne historikken slettes etter ti år.
For forskjellige formål kan vi trenge andre personopplysninger. Hvilke personopplysninger og formålet med disse er beskrevet her under punkt 8 Personopplysninger.
Vi sender ut bestillings- og sendingsdokumenter, spørreundersøkelser og oppfølgnings e-post relatert til gjennomførte kjøp hos oss.
Vi samarbeider med Bring for transport av varer. Vi utleverer personopplysninger som er nødvendig for at de skal kunne levere varene til deg. Informasjonen som deles med transportørene er navn, adresse, telefonnummer og ønsket utleveringssted.
Vi sender ut nyhetsbrev på e-post og SMS til de som ønsker. Nyhetsbrevet inneholder nyheter, tilbud, kampanjer, rabattkoder, undersøkelser og tips.
For at vi skal kunne sende deg nyhetsbrev, må du registrere en e-postadresse.
Informasjonen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du melder deg av nyhetsbrevet. Du kan melde deg av ved å trykke på lenken for dette i nyhetsbrevet eller ved å kontakte oss. Vi bruker Klaviyo til å administrere og sende ut nyhetsbrev, og det er de som drifter databasen der informasjonen lagres.
Behandlingsgrunnlaget for behandling av e-postadressen din i tilknytning til nyhetsbrevet vårt er personvernforordningen artikkel 6 nr. 1 a), altså samtykke. Og med unntak Markedsføringsloven § 15, tredje ledd: der det foreligger et eksisterende kundeforhold mellom den næringsdrivende og den fysiske personen.
Lagring av opplysninger og behandling av opplysninger fra cookies er ikke tillatt med mindre dette er gjort i henhold til ekomloven. Vi bruker informasjonskapsler for at ulike tjenester på nettsiden vår skal fungere. Behandlingsgrunnlaget for dette er ekomlovens § 2-7b. NKOM er myndighet for ekomloven og reguleringen av cookies. Les mer om ekomloven og regulering av cookies. Les mer om hvordan du administrerer informasjonskapsler (nettvett.no)
Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du laster ned en nettside. Disse brukes vanligvis til å forbedre din brukeropplevelse og huske hvem du er, slik at du forblir innlogget. Om du ønsker å unngå bruk av informasjonskapsler kan du stille inn din nettleser til å ikke akseptere disse. Se nettleserens hjelpesider for innstillinger. Vær oppmerksom på at dersom du velger å utelukke informasjonskapsler, kan flere av funksjonene på nettsiden slutte å fungere.
Pikseldata
Vi bruker Facebook og Instagram pixel som samler data fra nettsiden vår og sporer trafikk vi får fra våre annonser på plattformene deres. Pikselen er et analyseverktøy som lar oss måle effekten av annonseringen vår, ved å forstå handlingene du utfører på nettsidene våre. Vi bruker pikseldataene til å sørge for at annonsene våre vises til de riktige personene. Det vil si at når du besøker nettstedet vårt og utfører en handling (f.eks bestiller en vare), utløses pikselen som rapporterer denne handlingen. Dette hjelper oss å gi deg relevante annonser. Vi forholder oss til enhver tid til plattformene sine gjeldende regler, som er i henhold til GDPR.
Informasjonssikkerhet
Vi har satt i verk tiltak for å sikre at uvedkommende ikke får tilgang til dine personopplysninger, og at behandlingen av data skjer i samsvar med de kravene som er i gjeldende lovgivning. Eksempler på slike tiltak er sterke passord, kryptering av data, tilgangskontroll og sikkerhetskopiering for å sikre dataene og hindre at uvedkommende får tilgang til å se, endre, slette eller på noen måter påvirke dataene vi oppbevarer, inkludert personopplysninger.
Det brukes kun anerkjente leverandører av IT- og administrasjonstjenester som webhotell, sikkerhet på nettsiden, e-post, sikkerhetskopiering med mer. Vi tillater kun andre å få innsyn i dine personopplysninger der det er strengt nødvendig.
Vi har etablert rutiner for håndtering av brudd på datasikkerhet, og vil ved avvik sende avviksmelding til Datatilsynet innen 72 timer etter oppdaget brudd. Dersom bruddet medfører høy personvernrisiko, vil vi også varsle berørte registrerte.
Vi kan benytte opplysningene som vi samler om deg når vi har grunn til å tro at det er nødvendig å identifisere, kontakte, eller ta rettslige skritt mot personer eller selskaper som kan skade deg, oss, eller andre. Vi kan også avsløre din informasjon når vi mener loven krever det.
Rabattkoder
Vennligst merk at rabattkoder ikke kan brukes på allerede nedsatte varer eller value deals.
Aldersgrense for kjøp
Hvis du er mindreårig må avtale godkjennes av foresatte. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år.
Kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.
Konfliktløsning
Eventuelle klager skal rettes til support@sanzi-beauty.com. Innen rimelig tid, jamfør punkt 7. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister på en minnelig måte. Hvis en minnelig løsning ikke kan oppnås, kan du kontakte Forbrukerrådet for mekling via telefon: 23 40 05 00 eller besøke forbrukerradet.no
Kundeklubb
Som medlem av vår kundeklubb samtykker du til å motta nyhetsbrev og SMS om nyheter, tips og tilbud. Du vil også nyte flere fordeler, inkludert eksklusiv tilgang til Sanzi Beautys nyeste lanseringer og motta eksklusive rabattkoder. Du kan enkelt melde deg ut av kundeklubben vår ved å klikke på «unsubscirbe» lenken som ligger nederst i nyhetsbrevene. OBS! Vi tar forbehold om at bilde/skrive/trykkfeil kan forekomme. Korrekt fremstilling av farger og nyanser er høyt prioritert hos oss, men det er kundens egen datamaskin og skjerminnstillinger som avgjør hvordan den vises hos hver enkelt. Vi kan dermed ikke garantere at bildene gjengir varens virkelige farge med 100% sikkerhet.